Wirtualny urzędnik Ministerstwa Rozwoju odpowie na pytania o tarczę antykryzysową

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło infolinię zdolną obsłużyć tysiąc połączeń jednocześnie, wspieraną przez chat. To pomoc dla przedsiębiorców i pracowników poszukujących informacji na temat wsparcia dla biznesu w czasie pandemii.

Infolinia powstała we współpracy z firmami InteliWISE oraz Cludo. Pytania można zadawać pod numerem 732 122 500 oraz przez Live Chat na stronie gov.pl poświęconej tarczy.

Zainteresowany może wybrać jedną z trzech form komunikacji. Pierwszą jest wirtualny urzędnik, czyli chatbot dostępny całą dobę. Druga to livechat, a trzecia – rozmowa telefoniczna, w obu przypadkach z konsultantem. Porad udziela ponad 150 konsultantów, wspieranych przez sztuczną inteligencję. Co ważne, algorytmy będą na bieżąco trenowane przez informacje zawarte w pytaniach od przedsiębiorców i pracowników. Aplikacje zarządzające InteliWISE i Cludo pozwalają też monitorować i wspierać konsultantów w czasie rzeczywistym.

Według Marcina Strzałkowskiego, prezesa zarządu InteliWISE SA, wielka popularność rządowych infolinii wynika dziś z tego, że są one bodaj jedyną drogą pozyskania informacji czy porady w realiach pandemii. Uruchomienie ich jest jednak wyzwaniem nie tylko ze względu na ogromne, liczone w dziesiątkach tysięcy połączeń dziennie obciążenie, ale też z uwagi na krótki czas szkolenia konsultantów i ograniczenie źródeł wiedzy. W takiej sytuacji wsparcie ze strony technologii opartych na sztucznej inteligencji jest bezcenne.

Zainteresowanie rzetelną informacją na temat kryzysu potwierdzają dane. Codziennie konsultanci uruchomionej przez NFZ Telefonicznej Informacji Pacjenta, infolinii oferującej najważniejsze informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, odbierają nawet 10 tysięcy telefonów. Dlatego właśnie infolinia została wsparta zarówno chatbotem, jak voicebotem. Z kolei Kancelaria Premiera poinformowała nas, że z usług chatbota przygotowanego specjalnie dla niej przez firmę Chatbotize, który udziela informacji o koronawirusie, skorzystało w ciągu dwóch tygodni 6 tysięcy osób.

Skip to content