Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił na swojej infolinii voicebota, który odpowiada na podstawowe pytania dotyczące koronawirusa

Voicebot ma usprawnić pracę przeciążonej infolinii. Nawet 10 tys. telefonów dziennie w sprawie koronawirusa odbierają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta – infolinii, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Tak duża liczba połączeń blokowała pomoc dla wielu zainteresowanych, zmuszając ich do oczekiwania na kontakt z konsultantem.

Jak poinformowała nas Sylwia Wądrzyk, dyrektor Biura Komunikacji Społecznej Narodowego Funduszu Zdrowia, od wczoraj infolinia jest również częściowo obsługiwana przez voicebota. Automat służy wsparciem, w sytuacji kumulacji połączeń przy udzielaniu odpowiedzi na najczęściej zadawane podstawowe pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.

Zainteresowanie infolinią jest bardzo duże, konsultanci pracują całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Wraz z rosnącą liczbą telefonów NFZ zwiększa też sukcesywnie liczbę konsultantów. Tylko wczoraj infolinię obsługiwało jednocześnie ponad 300 osób. – Sytuacja wymaga wspólnego działania, dlatego tak istotna jest współpraca firm i instytucji, które kierując się poczuciem społecznej odpowiedzialności zdecydowały się na wsparcie infolinii NFZ – podkreśla Adam Niedzielski Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie ma na razie informacji jaka firma stoi za stworzeniem voicebota.

Problem zatorów na infolinii pojawił się na początku marca, choć i w lutym pracownicy call center odbierali już tysiące zgłoszeń dziennie. W odpowiedzi na problemy z infolinią NFZ tydzień temu startup Talkie.ai stworzył bota, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem. Przedstawiciele firmy informowali również, że będą starać się zaproponować rozwiązanie Funduszowi. W poniedziałek o konieczności wprowadzenia voicebota na infolinię NFZ informował minister cyfryzacji Marek Zagórski.

W tym tygodniu także Wrocław dostał wsparcie technologiczne i ma swojego chatbota o koronawirusie. Program działa w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconym koronawirusowi i Facebook Messengerze Urzędu Miejskiego. To pierwszy w Polsce wirtualny samorządowy doradca, który porusza tak szeroko temat problemu wirusa.

Telefon infolinii NFZ to 800 190 590.

Skip to content