Rekrutacyjny chatbot wyszukuje i selekcjonuje kandydatów do pracy w Medicoverze

Podczas rozmowy z automatem można zostawić informacje na temat doświadczenia zawodowego, czy oczekiwań finansowych. Na podstawie rozmowy chatbot tworzy wirtualne CV kandydata, które maszyna samodzielnie dopasowuje do aktualnej i przyszłej rekrutacji.

– To możliwe dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów opartych m.in. na uczeniu maszynowym (Machine Learning) i analizie języka naturalnego (NLP). Dodatkowo rekruterzy mogą korzystać z platformy, w której na bieżąco monitorują prowadzone rekrutacje i dopasowanych do nich kandydatów – tłumaczy Katarzyna Ostrowska, Kierownik ds. Rekrutacji i Employer Brandingu.

Bota stworzyła firma Emplocity. Oprogramowanie tej firmy wdrożyły wcześniej bank PKO BP i sieć sklepów Biedronka.

Rozmowa z chatbotem jest bardzo prosta odbywa się za pośrednictwem Messengera. – Zależy nam na wyjściu do kandydata i ułatwieniu mu procesu rekrutacji. W niezwykle dynamicznej rzeczywistości w jakiej żyjemy, brakuje czasu na szukanie ofert czy wypełnienie długich formularzy. Zależy nam na stworzeniu możliwości aplikacji „na raty”, a także dopasowaniu ofert do kandydata przy użyciu nowoczesnych rozwiązań. Tutaj Emplocity doskonale wpisuje się w nasze potrzeby – podsumowuje Ostrowska.

Chatbot tworzy wirtualne CV kandydata, które maszyna samodzielnie dopasowuje do aktualnej i przyszłej rekrutacji

Emplobot działa zgodnie z RODO, zdejmując z pracodawcy wiele obowiązków informacyjnych związanych z przetwarzaniem danych osobowych kandydatów. Wszystkie aplikacje są anonimowe do momentu, w którym sam kandydat zaakceptuje zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.

Innowacyjne technologie jak wirtualni asystenci czy rozwiązania z obszaru telemedycyny nie są nowością dla spółki Medicover. Firma wdrożyła już chatbota dla klientów w obszarze obsługi i procesie zakupowym. Jak informował w Gazecie Wyborczej Maciej Malenda, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego i innowacji w Medicover, firma ma pół miliona wizyt telemedycznych rocznie oraz 120 lekarzy pracujących zdalnie. Plany na 2020 rok to między innymi uruchomienie wsparcia dla Asystenta Google.

Jednak dużym zainteresowaniem cieszą się także tradycyjne chatboty na stronie firmy. Medicover udostępnia użytkownikom strony www chatboty ułatwiające wyszukiwanie potrzebnych informacji, wspierające kanały sprzedaży i obsługi. – Narzędzie dostarcza miesięcznie ponad 7 tys. odpowiedzi. Najczęściej dotyczą one umawiania wizyt, obsługi portalu pacjenta, oferty pakietów medycznych oraz danych kontaktowych – twierdzi Sonia Kondratowicz, Dyrektor ds. Cyfrowego Rozwoju Biznesu spółki.

Przyszłość leży jednak nie w chatbotach, ale w telemedycynie. Na tę rewolucję pacjenci Medicover jeszcze chwilę poczekają. – Planujemy rozwój narzędzi z obszaru sztucznej inteligencji w perspektywie kolejnych 2-3 lat. Największy potencjał dla rozwoju SI dostrzegamy we wsparciu pacjentów w zarządzaniu ich zdrowiem, a także w pracy personelu medycznego. Mowa tu m.in. o rozwiązaniach wspomagających diagnozę, kierujących pacjenta do właściwego specjalisty, czy usprawniających uzupełnianie dokumentacji medycznej podczas wizyty w gabinecie – zapowiada dr n. med. Piotr Soszyński, Dyrektor ds. Medycznego Doradztwa Strategicznego.

Skip to content