Świąteczny eksperyment, związany z technologią rozpoznawania twarzy oraz emocji tłumu przeprowadzono w Mediolanie

„Pierwsza choinka sztucznej inteligencji” to projekt zrealizowany w ubiegłym roku w handlowej dzielnicy Mediolanu CityLife przez firmę Sonae Sierra wspólnie z Huawei.

W ramach projektu zaprezentowano sztuczną inteligencję zdolną do rozpoznawania emocji. Emocjom przyporządkowano cztery kolory. W zależności od tego, jakie emocje przeważały w tłumie, choinka rozświetlała się odpowiednim kolorem. Niestety źródła nie podają, jakie kolory zostały przyporządkowane poszczególnym emocjom.

Interakcja z inteligentnym drzewem polegała na tym, że zdjęcie zrobione smartfonem firmy Huawei było przesyłane do technologicznego serca drzewa. Następnie sztuczna inteligencja analizowała zdjęcie, identyfikując emocje ludzi.

Adres filmu na Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7MKxmIZN0f4

Choinka dostrajająca się do emocji tłumu
Źródło: Mentelokale.it / YouTube

Rozpoznawanie emocji tłumu i rozświetlanie choinki było nie tylko elementem świątecznej dekoracji lecz także przedmiotem badań włoskich naukowców. Wyniki analiz przedstawili podczas 23. Międzynarodowego Sympozjum Technologii Konsumenckich IEEE (ISCT), które odbyło się w Ankonie we Włoszech w dniach 19–21 czerwca 2019 r. Opublikowane zostały w ubiegłym miesiącu.

– W tym projekcie naszą rolą było przetestowanie sieci neuronowej zintegrowanej z aplikacją mobilną i rozpoznanie nastroju na podstawie wyrazu twarzy. Wdrożyliśmy model oparty na konwolucyjnej sieci neuronowej (CNN) i przetestowaliśmy dokładność metody rozpoznawania, tworząc zbiór danych „ad-hoc” – opisują Włosi. Sieci rozpoznawały cztery rodzaje emocji – radość, szczęście, złość i neutralny nastrój. Do przeszkolenia systemu użyto zaledwie 152 zdjęcia twarzy. Kolor choinki zmieniał się co 15 minut, o ile w tłumie przeważały w tym czasie inne emocje.

Projekt ten wyróżnił się na światowej scenie, zdobywając jedną z prestiżowych nagród „Solal Marketing Awards” za najbardziej skuteczną kampanię marketingową w Europie i Afryce Południowej.

CityLife zostało uhonorowane za projekt również w Londynie nagrodą ICSC Global Awards, największym uznaniem dla profesjonalistów z branży nieruchomości w sektorze detalicznym.

Skip to content