RANKING TEKSTÓW 2019. MIEJSCE 4.* Urząd miejski w Sopocie zainstaluje czujniki uśmiechu, które będą liczyły, jak często urzędnicy uśmiechają się do petentów

*Ranking 2019. Najchętniej czytane teksty na sztucznainteligencja.org.pl

Święta, święta, Nowy Rok… czas sprzyjający podsumowaniom. My też po ponad pół roku od premiery portalu postanowiliśmy spojrzeć w przeszłość i sprawdzić, które teksty na sztucznainteligencja.org.pl czytaliście najczęściej.

Codziennie do 1 stycznia 2020 r. z naszego coraz bardziej przepastnego archiwum (liczy już ponad 800 pozycji) wyciągamy na witrynę teksty z listy dziesięciu najbardziej poczytnych artykułów.

Dla nas to nie tylko podróż sentymentalna, ale i okazja do namysłu, co zrobić, żeby portal był coraz ciekawszy i żeby dostarczać Wam coraz lepsze teksty.

Czego Wam i sobie życzymy!
Redakcja

Naszą listę 2019 znajdziesz na końcu tekstu

Umowę dotyczącą instalacji sensorów podpisał prezydent miasta Jacek Karnowski ze start-upem Quantum Lab. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie zaangażowania urzędników oraz satysfakcji obsługiwanych mieszkańców.

– Od 15 lipca na pięciu stanowiskach w Urzędzie Miasta Sopotu, między innymi w dziale dowodów osobistych, pojawią się specjalne sensory do zliczania uśmiechów. Projekt potrwa minimum trzy miesiące. Chcemy tym samym zachęcić i pracowników Urzędu, i mieszkańców do wzajemnej życzliwości – informuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum Lab.

Urządzenie dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu mierzy liczbę uśmiechów urzędnika podczas rozmowy z petentem. Wystarczy osiem sekund uśmiechu i na charytatywny cel płyną pieniądze. Uśmiechnięty pracownik ma za to szansę na różne nagrody ufundowane przez Urząd Miasta lub partnerów projektu. Na razie nie udało się nam uzyskać informacji, jakie to będą nagrody.

Także uśmiechy petentów będą skutkowały przelaniem niewielkiej kwoty na wybrany przez Urząd Miasta cel charytatywny. Dodatkowo w Urzędzie pojawi się specjalny ekran z sensorem, który pozwoli mieszkańcom miasta testować system bez konieczności załatwiania sprawy.

Wielu petentów zapewne będzie się zastanawiać, jak działa sensor oraz co z ich danymi osobowymi. Wygląda to tak, że w odpowiednich momentach rozmowy system poprzez dane przesyłane z sensora przyznaje punkty za uśmiech.

System nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Analizie nie jest poddawany uśmiech konkretnej osoby z imienia i nazwiska na bazie przekazanych wcześniej danych – np. próbki uśmiechu danego pracownika. Sensor z wykorzystaniem autorskiego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie zachodzi więc niebezpieczeństwo wykorzystania wizerunku i głosu badanych osób.

Rozwiązanie Quantum CX nie pozwala na zidentyfikowanie żadnej osoby, a zatem nie ma obawy, że wizerunek kogokolwiek zostanie wykorzystany. Sensor nie przetwarza danych osobowych. Nie ma więc potrzeby uzyskiwania zgody na udział w programie, ale każdy petent będzie informowany o funkcjonowaniu tego urządzenia.

Sensory Quantum CX zainstalowane po raz pierwszy w amerykańskiej sieci fast food doskonale przyjęły się też w Polsce. Kilkadziesiąt z nich działało przez kilka miesięcy w czterech oddziałach PKO BP. Bank był tak zadowolony z efektów współpracy, że postanowił rozszerzyć projekt o kolejne 12 oddziałów.

Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć, firma prowadzi rozmowy z kolejnymi miastami, jak również znanymi markami na polskim rynku.

Sensorami zliczającymi uśmiechy zainteresowane są m.in. Orange, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Luxmed czy wakacje.pl. W tych firmach do końca roku będą wdrożone testy. Rozmowy trwają także z PKN Orlen.

Skip to content